Ny IT-skandale i det offentlige:
Ville bedre nødlinjene, men nå er prosjektet brått stanset: – Må gjøre noe raskt
I snart tre år har staten jobbet med å bedre datasystemet for AMK-sentralene, men nå er prosjektet brått stanset.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Siden høsten 2014 har det statlige helseforetaket Nasjonal IKT jobbet for å finne en leverandør av et felles datasystem for alle AMK-sentralene.Nå er prosjektet brått stanset, uten at noen IT-kontrakt er underskrevet.Direktøren i IKT-Norge krever nå at det oppnevnes en havarikommisjon for offentlige IT-prosjekter som feiler.I fjor svarte landets største AMK-sentral på 172.000 medisinske nødtelefoner. For å hjelpe deg og meg er de som betjener disse linjene helt avhengig a
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert