Lanserer kampanje for troverdig journalistikk
Norske medier og medieorganisasjoner stiller seg bak kampanjen #ETTMINUTT, som setter fokus på viktigheten av redaktørstyrte medier.
Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Jeg er skikkelig bekymret for alle de usannheter og løgner som spres via sosiale medier og useriøse nettsteder. Tøv som framstilles som om det er harde fakta eller nyheter uten på noen som helst måte å være det. Det er viktig at folk forstår forskjell på journalistikk og oppspinn, sier TV 2s utenriksreporter Fredrik Græsvik i en av filmene TV 2 har produsert som del av kampanjen.En rekke mediehus pluss Norsk journalistlag, Redaktørforeningen, Fagpressen og Mediebedriftenes landsforen
Logg inn for å lese denne artikkelen
Om du ikke har en TV 2-konto fra før kan du lage en, helt uten kostnad!
Artikkelen er oppdatert