Slik har svindelmetodene på nett endret seg

Mens antall svindelforsøk per mail blir færre, blir stadig flere forsøkt lurt via sosiale medier.

PÅ SOSIALE MEDIER: Falske annonser kamuflert som gratistilbud på sosiale medier, er en svindelmetode i sterk vekst.  Foto: Terje Bendiksby / Scanpix / Illustrasjonsfoto
PÅ SOSIALE MEDIER: Falske annonser kamuflert som gratistilbud på sosiale medier, er en svindelmetode i sterk vekst.  Foto: Terje Bendiksby / Scanpix / Illustrasjonsfoto

De fleste har gjerne mottatt tilbudet en eller annen gang fra en ukjent person via e-post: «Hvis du gir meg et mindre pengebeløp som depositum, vil du motta flere millioner». Dette har blitt en velkjent svindelmetode, også kalt «nigeriabrev». Men antall svindelforsøk på mail er på vei ned, og henvendelser knyttet til svindelforsøk via sosiale medier blir stadig flere, ifølg

Mer innhold fra TV 2