TV 2 fortsetter fremgangen

 TV 2-gruppens kanaler fortsetter fremgangen og øker for fjerde måned på rad. Også TV 2s tilleggskanaler fikk vekst i mai, og samlet fikk TV 2s reklamekanaler en andel på 27,3 prosent.

«Fly med oss» er et av programmene som har gitt TV 2 gode tall i mai. FOTO: JOSTEIN SOLDAL
«Fly med oss» er et av programmene som har gitt TV 2 gode tall i mai. FOTO: JOSTEIN SOLDAL

TV 2 øker igjen og fikk i mai en markedsandel på 19,4 prosent i aldersgruppen 12+. Dette er en økning på 0,3 prosentpoeng mot mai i fjor. Alle TV 2s tilleggskanaler øker også, med TV 2 Zebra som den kanalen med størst økning på 0,6 pp. TV 2-kanalene fikk også økt seing, på tross av at det totale antall seerminutter gikk tilbake med fire minutter.

- Dette er nok en hyggelig måned for TV 2. Vi fortsetter framgangen for fjerde måned på rad i et tøft marked, sier TV 2s kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.

Også i den kommersielle målgruppen som er seerne mellom 20 og 49 år, økte TV 2-kanalene i mai.

- I den kommersielle målgruppen økte TV 2-kanalene med 0,2 prosentpoeng, sier Dahl.

Mai ble en svært god måned for de kommersielle TV-kanalene i Norge. Og spesielt SBS Discovery og TV 2 opplever vekst, mens NRK igjen går kraftig tilbake.

- Nå ser vi fram mot en spennende sommer for TV 2. Om under to uker starter Fotball-VM i Brasil som sendes eksklusivt på TV 2 og NRK. Historisk så har fotball-VM trukket store seermasser til TV, og det håper vi selvsagt også på i år, kommenterer TV 2s kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.

Her er månedstallene for mai:

Totalandeler i aldersgruppen 12+ (mai 2013 i parentes):

TV 2: 19,4% (19,1%) + 0,3 pp
TV 2 Zebra: 3,1 % (2,5%) + 0,6 pp
TV 2 Nyhetskanalen: 2,8 % (2,5 %) + 0,3 pp
TV 2 Bliss: 1,4 % (1,2 %) + 0,2 pp
TV 2 Sportskanalen: 0,6 % (0,4 %) + 0,2 pp
Totalt for TV 2s reklame-kanaler: 27,3 % (25,7 %) + 1,6 pp

 

Totalt for SBS Discovery-kanalene: 19,1 % (16,7 %) + 2,4 pp
Totalt for MTG TV: 7,8 % (7,7 %) + 0,1 pp
Totalt for NRK-kanalene: 35,0 % (37,8 %) - 2,8 pp

Mer innhold fra TV 2