Norsk Tipping forlenger avtalen som generalsponsor for Tippeligaen ut 2015, melder Norges Fotballforbund i en pressemelding.

Avtalen betyr i første rekke at Tippeligaen også kommer til å hete Tippeligaen de neste to sesongene. Norsk Tipping har hatt navnerettighetene siden 1990.

– Norsk Tipping har samarbeidet nært med norsk fotball siden 1948, og nåværende samarbeidsavtale er den mest omfattende Norsk Tipping har. Jeg er glad for at vi har kommet til enighet om en ny avtale. Vi skal sette oss ned for å se på hvordan vi kan utnytte blant annet den nye mediesituasjonen til å styrke både norsk fotball og Norsk Tipping, sier administrerende direktør i Norsk Tipping, Torbjørn Almlid.

– Vi er glade for å videreføre samarbeidet med Norsk Tipping som har vært og er en viktig samarbeidspartner for norsk fotball. Sammen skal vi jobbe målrettet for å styrke norsk fotball og Norsk Tippings posisjon som fotballens og hele norsk idretts viktigste økonomiske bidragsyter, sier generalsekretær Kjetil Siem i Norges Fotballforbund.