- Vi bytter navn av tre hovedgrunner. Det ene er fordi vi ønsker en tydelig differensiering mellom TV 2 Sportskanalen og TV 2 Sport Premium, det får vi nå. Det andre er at TV 2s kanalfamilie får en helhetlig struktur med TV 2 Sportskanalen i tillegg til TV 2 Nyhetskanalen og TV 2 Filmkanalen, og vi gjør det nå for å være klare i god tid før OL. Den tredje grunnen er at vi ønsker et større navneskille mellom TV 2 Sporten som avsender og TV 2 Sportskanalen som plattform, sier kanalsjef Bjørnar Thun for TV 2 Sportskanalen.

 TV 2 Sportskanalen henvender seg til alle som elsker sport, gammel som ung og kvinner som menn.

 - Stadig flere oppdager kanalen. Vår topp 10 rating-liste oppdateres nærmest ukentlig. Playoffkampen Portugal-Sverige, i gullrekketid forrige fredag, topper foreløpig listen med hele 86 000 seere i 2. omgang. Men denne rekorden kan stå for fall allerede neste helg, der håndballjentene våre skal i aksjon mot Nederland i Møbelringen Cup. I tillegg er sjansene store for at Norge når finalen i curling-EM dagen etter. Vi har også fire Premier League-kamper i vente på Sportskanalen, så de neste to månedene lover svært godt andelsmessig. Og så kommer OL, der Sportskanalen spiller en svært viktig brikke hånd i hånd med TV 2, Zebra og Sumo, forteller Thun.

 Det er Øyedrops som har utviklet den visuelle biten av ny kanalprofil. Hallgeir Rustan står for lydbiten, og det hele i et godt samarbeide med TV 2 Merkevare, Eivind Netland og kanalsjef Bjørnar Thun på Sporten.