Nå er Broom Norges største nettside på bil

Samtidig er det feiring for ny rekorduke.

Broom gjengen jubler for gode tall! Fra venstre redaktør Knut Skogstad, redaksjonssjef Vegard Møller Johsen, salgssjef Hilde Thalerud, bilekspert Benny Christensen og superselger Øyvind Blakvandsbråten.
Broom gjengen jubler for gode tall! Fra venstre redaktør Knut Skogstad, redaksjonssjef Vegard Møller Johsen, salgssjef Hilde Thalerud, bilekspert Benny Christensen og superselger Øyvind Blakvandsbråten.

– Vi er stolte og utrolig fornøyde med å ha tatt posisjonen som Norges største nettside på bil. Det har vært et av målene våre helt siden vi gikk på lufta første gang våren 2009.

– Etter drøyt fire år er vi altså der. Mye hard jobbing har gitt resultater – og vi synes det er veldig gøy at så mange både har oppdaget broom.no og bruker oss hver dag for å få nyheter, forbrukerstoff og underholdning rundt alt som har med bil å gjøre, sier Broom-redaktør Knut Skogstad.


Ny all time high

Tall fra Norges offisielle internettmåling – Norsk InternettPanel – viser at broom.no har vært Norges største nettside på bil i total månedlig dekning i juni, juli og august.

Og ikke nok med det: Sist uke ble det også satt ny all time high: 225.439 unike brukere var innom nettsiden denne uken. I tillegg kommer drøyt 78.000 unike brukere på mobiltelefon. Mobiltallet har også vokst kraftig i løpet av året.

Broom-appen er naturligvis helt gratis – klikk her for mer info

Brooms bilekspert, Benny Christensen, redaksjonssjef Vegard Møller Johnsen og naturligvis Jan Erik Larssen.
Brooms bilekspert, Benny Christensen, redaksjonssjef Vegard Møller Johnsen og naturligvis Jan Erik Larssen.

Skje noe hele tiden

– Det er fantastiske tall, kanskje særlig for oss som har jobbet med dette helt fra begynnelsen. Vi startet bokstavelig talt på null. Første dag på jobb var vi ute og kjøpte inn skrivebord og kontorutstyr. Så var det bare å montere, skru på PC-ene og begynne å jobbe. Suksessen har blitt bygget stein på stein.

– Ingen andre nettsteder innenfor vårt område har publisert flere artikler og dekket stoffområdet bredere enn vi har gjort. Målsettingen har helt tiden vært at det skal skje noe på broom.no fra morgen til kveld. Vi synes naturligvis det er spesielt gledelig at vi har så mange brukere som kommer rett inn på siden vår og som ikke bare sjekker innom en gang daglig – men mange ganger hver dag, sier Knut Skogstad.


Nettside og TV-program

Broom er en bimedial satsing på TV 2, med nettside og TV-program, der bilekspert Benny Christensen også er fast innslag. I tillegg leverer staben i broom.no bilstoff til en rekke av landets lokalaviser og presenterer bilnyheter på TV 2 Nyhetskanalen flere ganger i måneden.

Nettsiden har over 36.000 venner på Facebook, og nesten 26.000 bilinteresserte mottar Nyhetsbrev flere ganger i uken.

Er du ikke venn med Broom ennå? Da må du klikke her:

Full gass videre

– Med dette befester vi posisjonen vår som et av Norges ledende nettsteder på bil – og det naturlige stedet for alle bilinteresserte å orientere seg og bli underholdt. Samtidig fungerer vi som en informasjonsbank for de som har et informasjonsbehov rundt bil – og kjøp og salg av bil. Det er også viktig for oss, sier Knut Skogstad og legger til:

– Slike tall som det vi nå opplever gjør oss litt ydmyke. Det viser at vi når ut til veldig mange av Norges bilinteresserte – samtidig som potensialet fortsatt er veldig stort. Nå skal vi unne oss en liten feiring – så er det full gass videre for å nå nye mål!

Broom er for øvrig tilbake på TV igjen i høst, sesongen starter 10. oktober.

LES OGSÅ: Denne mannen har svart på 5000 spørsmål om bil