VW Caddy Cross Edition: Norges mest solgte blir mye tøffere
Varebil behøver absolutt ikke være kjedelig.
Varebil er som regel synonymt med fullt fokus på praktiske egenskaper – og lite vekt på design og feelgood-faktor.
Men noen unntak finnes og her kommer VW med ett til: Caddy i Cross Edition.
Knall grønn
Den debuterer på nyttekjøretøy-utstillingen i Hannover disse dager. Og her får vi se en ny og atskillig tøffere utgave av varebilen som er Norges suverent mest solgte.
I knallfargen Viper Green er det ingen fare for å ikke synes i trafikken med denne. VW har også gitt bilen et helt nytt stylingkit, der særlig de kraftige, sorte skjermbuene gir karakter. I tillegg er det blant annet kanallister på sidene.
Du vil neppe tro det – men dette er en varebil!
Offroad-faktor
Under støtfangerne kryper det også opp "skliplater" både foran og bak, et velkjent VW-triks for å gi offroad-faktor.
Også innvendig har det skjedd ting. Grønnfargen preger både setevangene og dørsidene og er med på å fortelle at dette ikke er noen vanlig Caddy.
REAL KLASSIKER: Les testen av Mitsubishi Pajero som varebil her:
Salget øker
Foreløpig er ikke alle detaljer kjent, men Cross-Caddyen skal komme med flere motoralternativer, også med muligheten for 4Motion firehjulstrekk.
Så langt i år har Caddy for øvrig en markedsandel på 16.7 prosent blant varebilene her til lands. Og salget er sterkt økende – opp 21,9 prosent sammenlignet med samme periode i 2011.