«Kjære Telenor. Dette blir min siste måned som kunde hos dere. Jeg har aldri opplevd noe lignende»

Slik innleder danske Anders Brinkmann sitt innlegg på Telenors danske Facebook-side.

Sprer seg raskt

Og det tok kort tid før Anders oppdaget at han ikke var alene. På mindre enn ett døgn har over 20.000 facebookbrukere trykket på likeknappen, og flere tusen har kommentert innlegget. De fleste forteller om like dårlige erfaringer med Telenor, skriver danske Ekstra Bladet.

Den sinte kunden er spesielt irritert over at Telenor skal ha sendt purringer uten å sende regning først.

«Det er ulovlig, men jeg godtok det likevel, da jeg ærlig talt ble lei av å bruke flere timer hver måned i kontakt med deres kundeservice» fortsetter han på Facebook.

LES OGSÅ: Telenor taper mer enn 8 milliarder i India

Nå sprer innlegget seg som en farsott på sosiale medier. Den omfattende støtten til Anders forundrer selv Telenor.

– Det kommer overraskende på oss at det skulle stå så galt til, så derfor er det litt for tidlig å si hva vi kommer til å gjøre med det, sier pressetalsmann i Telenors danske avdeling, Tom Lehn-Christiansen, til avisen.

Alvorlig for konsernet

Kommunikasjonsavdelingen i Telenor-konsernet, som har hovedkontor på Fornebu, bekrefter at de ser alvorlig på denne typen saker.

– Det er aldri hyggelig å få protestaksjoner mot seg, enten det er i stort omfang eller i lite omfang, sier pressevakt Atle Lessum til tv2.no.

Han understreker at han ikke kjenner til detaljene i saken fra Danmark, men at opprop av dette omfanget er svært uvanlig for selskapet som har mer enn 150 millioner mobilkunder i elleve land.

LES OGSÅ: Telenorkunder slet med dekningen på Telenor Arena

– Jeg kan ikke huske å ha opplevd noe sånt i Telenor-sammenheng noen gang, sier Lessum.

Det har ikke lyktes tv2.no å komme i kontakt med Brinkmann, men overfor Ekstra Bladet vil han ikke gi ytterligere opplysninger om sitt protestinnlegg.