Moods of Norway-gutta har for lengst bevist at de er gode på både klær og fester, men hva er hemmeligheten? I forbindelse med deres nye kolleksjon «Coctail Mountaineering» snakket vi med et knippe kjendisdamer om deres forhold til Moods of Norway, og hva de mener merket har gjort for Norge som motenasjon.

Selv mener Moods of Norway at de alltid har gjort ting på sin egen måte. Les intervjuet med Simen Staalnacke og Peder Børresen i Moods of Norway på tv2.no/mote!

– Suksess er å selge

Skuespiller, programleder, og klesdesigner Jenny Skavlan har god erfaring fra designbransjen selv. Hun har skapt tre suksessfulle kolleksjoner for Bik Bok og har plukket opp en del erfaringer på veien.

– Det å nå bredt er spennende, og den største suksessen er å faktisk selge plaggene man har laget, sier Jenny til tv2.no/mote.

JENNY SKAVLAN: Designer, skuespiller, og programleder Jenny Skavlan roste Moods-gutta sin evne til å lage butikk av designerdrømmen.

Jenny roser Moods-gjengen for at de har klart akkurat dette, og mener det er viktig å innse at det å være nyskapende og i tillegg greie å selge plaggene er en avgjørende kombinasjon for suksess.

– Man kan lage så dyre og fine klær man bare vil, men det må selge. Det er ikke en industri før det selger, forklarer Jenny.

Hva betyr Moods of Norway for deg?

– Det betyr party og visning i ett, og det er deilig, avslutter Jenny.

Tv2.no/mote var selvsagt på plass da Moods of Norway viste sin nyeste kolleksjon «Cocktail Mountaineering» under Oslo Fashion Week - les anmeldelsen av kolleksjonen her!

Fra harry til hot

Moteblogger Nathalie Helgerud var også en av kjendisene som gledet seg til å se hva Moods of Norway hadde å tilby. Nathalie synes det er gøy å se at designere fra Norge kan få det til stort på verdensbasis, og er stolt av designerduoen.

NATHALIE HELGERUD: Motebloggeren synes Moods of Norway har blitt flinkere til å lage plaggene mer anvendelige.

– Jeg liker de guttene som står bak merket, og de har laget veldig mye bra. Jeg er stolt av at de er norske. De vet hvordan de skal få folk til visningene sine, og har gjort kjempesuksess.

Hun synes Moods of Norway har hatt en svært positiv utvikling siden oppstarten, og liker at de utvikler stilen for hver kolleksjon.

– De har byttet designer nå, og jeg syns klærne har blitt mer brukervennlige og mer kommersielle, forteller Nathalie.

LES OGSÅ: Moods Of Norway: Vi har alltid gjort ting på vår egen måte

Motebloggeren, som også er kjent fra tv-serien «OsloGirls» mener at Moods of Norway har vist at det er mulig å komme fra Norge og gjøre noe stort. Hun innrømmer at hun var litt skeptisk til traktorene, og mengden av rosa på plaggene tidligere, men forteller til tv2.no/mote at hun synes Moods of Norway har bevist at ingenting er umulig.

Vågalt og kult!

Sandra Lyng Haugen har lenge holdt seg unna rampelyset i Norge, men tok turen fra L.A, der hun for tiden jobber med ny musikk, for å delta på den stortslåtte motefesten. Sandra er i likhet med de andre jentene svært positiv til hva Moods of Norway har skapt.

Sandra Lyng Haugen: Sandra elsker Moods of Norway, og syns alltid det er spennende å se hva gutta finner på til hvert show.

– Jeg elsker Moods, forteller den blide artisten.

Sandra Lyng Haugen, som er sammen med Europris-millionæren Torben Frantzen, forklarer at kjæresten er god kompis av Moods-gutta, men at hun først og fremst er der fordi hun synes showene deres er utrolig bra.

– Det er alltid noe spesielt og overrasakende på Moods of Norway visningene, de er vågale og utrolig kule, sier Sandra til tv2.no.

Sandra forteller at mange nordmenn på 17 mai samles ved Moods of Norway butikken i den ekslusive shoppinggaten Robertson Boulevard for å feire Norge.

LES OGSÅ: Nå skal du kle deg som et monster

– Veldig dyktige

Pia Haraldsen er ikke et ukjent fjes når det kommer til Oslo Fashion Week, og var en selvskreven gjest når Moods of Norway-showet braket løs.

PIA HARALDSEN: Pia har kjent Moods-gutta i mange år, og er stolt over hva de har fått til i Norge og utlandet.

– Moods-gutta er gode venner av meg, og jeg har kjent dem i mange år, de er veldig dyktige.

Pia mener at Moods of Norway har vært med på å sette Norge på motekartet, og bidratt til internasjonal annerkjennelse gjennom sin suksess.

– Føler meg skikkelig Ola Nordmann

En annen som også hadde troppet opp for å oppleve Moods-universet for en kveld var artisten Alexandra Joner. Alexandra som nylig slapp sin første singel føler at Moods of Norway får nordmannen frem i henne.

ALEXANDRA JONER: Alexandra forteller at Moods of Norway virkelig får frem nordmannen i henne.

– Jeg liker Moods of Norway veldig godt, det er nikkersen og det gode gamle norske. Jeg får litt synnøve-feeling og tenker på norsk folkedans, forklarer den danseglade artisten.

– Jeg føler meg skikkelig Ola Nordamnn når jeg tenker på Moods of Norway.

LES OGSÅ: Få stiltips fra Moods-Simen

Har du mye Moods of Norway i garderoben din?

Ja, jeg liker noe av det. Noe er ikke helt meg. I dag var det et par kjoler som jeg tenkte, shit, den vil jeg ha.

Alexandra er blitt kjent for sin vågale stil på den røde løperen, og falt pladask for spesielt et av plaggene under visningen.

– Blingdressen falt selvfølgelig i smak hos Joner, avslører hun.