Parkeringsselskapet rotet bort bilnøkkelen

Men det er behandlingen etterpå ekteparet reagerer sterkest på.

SKUFFET: Tore og Eldbjørg Saksvikrønning synes det er dårlig gjort av Dalen Parkering ikke å svare på deres henvendelser, etter at Gardermoen selskapet rotet bort en bilnøkkel mens de ferierte i India og Bhutan.   (Foto: Torild Wika, helgeland arbeiderblad.no/ANB)
SKUFFET: Tore og Eldbjørg Saksvikrønning synes det er dårlig gjort av Dalen Parkering ikke å svare på deres henvendelser, etter at Gardermoen selskapet rotet bort en bilnøkkel mens de ferierte i India og Bhutan. (Foto: Torild Wika, helgeland arbeiderblad.no/ANB)

Ekteparet Eldbjørg og Tore Saksvikrønning har mistet tålmodigheten, etter at de har gjort gjentatte forsøk på å komme i kontakt med ledelsen for Dalen Parkering ANS.

Etter å ha kommet hjem fra ferie i India og Bhutan tidlig i oktober opplevde de at parkeringsselskapet hadde rotet bort bilnøkkelen deres.

– Vi har framsatt krav om å få dekket utgiftene dette har påført oss. Det dreier seg om 2.404 kroner, forteller paret fra Øvre Årdal, til Romerikes blad.

LES MER: P-firma rotet bort bilnøkkelen

LES MER: P-selskap krasjet bilen for 160.000 kroner

Dårlig kundebehandling

I flere uker har de sendt e-poster til Dalen Parkering. De har også sendt rekommandert brev og gitt telefonisk beskjed til en av Dalens sjåfører.

– At bilnøkkelen ble rotet bort i løpet av de tre ukene vi var på ferie er nå en ting, alle kan gjøre feil, men det går ikke an å bare gi blaffen i etterkant. Dette er hårreisende dårlig kundebehandling, og det finnes ingen unnskyldning, tordner paret.

Ekteparet har benyttet Dalen Parkering en rekke ganger, først og fremst fordi prisene gjennomgående har vært lavere enn hos konkurrentene.

– Alt har fungert greit, både med parkering og bussing til og fra flyplassen. Nå er vi sterkt i tvil om vi vil bruke selskapet i framtida, forteller de.

Ikke hørt et pip

Ifølge Tore sto bilen parkert på nøyaktig samme sted som han hadde parkert den tre uker i forveien.

– Heldigvis har vi alltid med to sett nøkler når vi er på reisefot. Dermed oppsto ingen praktiske problemer, vi kunne sette oss i bilen og kjøre hjemover.

Det ble skrevet tapsmelding på nøkkelen og paret hadde forventet informasjon og etter hvert tilbud om erstatning, så lenge nøkkelen ikke ble funnet.

– Vi har som sagt ikke hørt så mye som et pip. Ingen orientering, unnskyldning eller forslag til løsning eller tilbud om erstatning.

Tid og ergrelser

I samråd med forsikringsselskapet anskaffet paret seg nye nøkler.

– Hele saken har kostet oss 2.404 kroner, ved siden av ergrelser og tid. Vi måtte helt til bilforhandler i Kaupanger for å få ordnet med nye nøkler.

Tore understreker at han ikke kommer til å gi seg før Dalen Parkering har sendt oppgjør.

– Om jeg så må kontakte advokat og bringe saken inn for domstolen skal jeg gjøre det. Jeg nekter plent å godta selskapets neglisjering av oss – og elendige kundebehandling, uttaler han.

Vil gi erstatning

Daglig leder Morten Dalen i Dalen Parkering ANS sier at Årdal-paret vil få dekket sine utgifter, 2.404 kroner.

– Hvorfor har dere brukt nesten sju uker på denne saken?

– Jeg synes ikke saksbehandlingstida hos oss er så veldig lang. Når en nøkkel forsvinner setter vi selvsagt i gang leting. I dette tilfellet hadde paret heldigvis reservenøkkel. Det er alltid beklagelig når nøkler kommer på avveie, men det skjer svært sjelden. Til tider har vi inntil 4.000 biler stående inne på vårt område.

– Er det flere kunder som opplever det vanskelig å komme i kontakt med dere?

– Nei, det kan jeg ikke forstå. Vi har telefonvakt hele døgnet og folk kan bestille parkering ved å ringe til oss, de trenger ikke sende e-post.

Du kan lese mer om bil og trafikk på rb.no - her:

LES OGSÅ: Betalte for VIP-parkering - havnet ute på et jorde