Tre coupeer til 50 000,-

Har du lyst på lekker coupe, men sliter med litt slunken lommebok? Da bør du lese videre:

Chev. Corvette bakfra
Chev. Corvette bakfra

Neida, en linjelekker coupe behøver slett ikke å koste en formue. Utvalget er faktisk overraskende stort - og prisene behøver ikke skremme noen.

Med 50 000 koner i innerlomma la vi trøstig i vei på dagens bruktbil-runde. Og bare se hva vi fikk! En lekker italiensk sak,som det er bare å dra på treff og banekjøring med. Vi fant en vaskekte amerikansk muskelbil - som egentlig koster litt mer enn våre tilmålte 50 000, men vi klarte ikke la være.. Og ikke minst fant vi en for deg som er på jakt etter ny redskap til den lokale rånestripa!



1993 BMW 318 iS Coupe. Kr. 50 000

BMW-318
BMW-318

For å se hele annonsen, klikk her:

Dette er kanskje favoritten til de yngste av våre lesere av disse tre - og en bil som passer rett inn på hvilken som ”rånestripe” som helst. Her har du alle de faste ingrediensene som altfor store hjul, unødvendig stor bakspoiler, sota ruter og en 12-tommers basskasse som tar mesteparten av bagasjerommet – akkurat slik det skal være! (Jo da, jeg vet jeg begynner å bli gammel...)

At det er en 318 iS synes jeg imidlertid er kult. Da får du en del sprekere motor på drøyt 140 hk, kontra 115 hk i den vanlige 318.

BMW har jo både lange og stolte tradisjoner på å lage lekre coupe-varianter av sine biler og E36 er ikke noe unntak i så måte. Rust, forstilling og bremser er lurt å sjekke før du kjøper en brukt 3 –serie.

Les mer om brukte BMW i vår store bruktbil-guide:



1977 Alfa Romeo GTV. Kr. 49 000

Alfa-GTV
Alfa-GTV

For å se hele annonsen, klikk her:

Dette er etter min mening noe av det lekreste som finnes av europeisk coupe, og det er Italiensk bildesign på sitt beste. Med den velkjente 2-liters twin-cam motoren, med to doble forgassere og sportseksosanlegg, lover selgeren fra Tønsberg deg fin motorlyd også. Og det er nok ingen grunn til å tvile på det.

Understellet er oppgradert og kjøreegenskapene skal også være helt rå. Bilen som er fra 1977, regnes som veteran og er derfor billig å eie. At bilen er av den eldre garde GTV, ser vi blant annet på støtfangere og listverk i rustfritt stål. Fra 1981 fikk bilene en oppgradering hvor blant annet ble disse detaljene da lagd i plast.

Rust er kanskje disse bilenes største fiende, og det er vel verdt å sjekke ekstra nøye. Det er særlig nedre del av karosseriet som angripes. Kvaliteten ellers kan vel beskrives som noe ujevn, men finner du en bil som er eid av en ekte entusiast – slik som denne – er det neppe noen grunn til bekymring!

Men dette er biler som krever litt mer omtanke og kjærlighet enn gjennomsnittet, men så er de jammen meg både finere og morsommere enn gjennomsnittet også!

Lyst på ny Alfa Romeo? Les test av 159 her:





1981 Chevrolet Corvette. Kr. 55 000,-

Corvette
Corvette

For å se hele annonsen klikk her:

-81 Corvette til 55 lapper? Ærre mulig??? Ja, det er det! Men ikke regn med noen helt strøken bil. Denne har en liten skade på venstre side, interiøret ser velbrukt ut og heller ikke motorrommet er helt strøkent. Så bilen må betegnes som et lett oppussingsobjekt. Du bør altså ha en fornuftig plass å stå, litt verktøy og ikke minst være litt fingernem. Men da kan du til gjengjeld få deg en skikkelig grom bil til en grei pris.

Motoren er så klart V8 bensin. Corvette leveres (heldigvis) ikke med noe annet, og den har automatgir. Solide saker begge deler. Karosseriet er av glassfiber så de helt store sveisekunnskapene behøver du ikke inneha for å kjøpe denne. Jeg liker også fargekombinasjonen hvit / rød. Tøff og klassisk. Bilen står inntil videre på andre siden av ”Dammen” men selger er behjelpelig med frakt osv.

Link til Corvette Club Norway, finner du her: