Parkeringsbot: – Dette er helt håpløst!

Betalte – men fikk bot likevel. Se video:

Det er lite som er så irriterende som å få en parkeringsbot. Nå foregår mye automatisk. En rekke parkeringshus har for eksempel registrering av skilnummeret ditt når du kjører inn - så kan betale når du kjører ut, eller via nettett etterpå.

Det har også dukket opp parkerings-Apper, som skal gjøre det lettere. Med disse kan du også justere betalingen underveis, hvis du ser at du bruker mer tid enn planlagt.

Men det er ikke alltid det er like enkelt å vite om du har betalt for riktig sted ...

Gul lapp under vindusviskeren

Akkurat dette fikk Brooms redaksjonssjef Vegard Møller Johnsen nylig oppleve. Han parkerte utenfor togstasjonen i Drammen. Registrerte bilen og betalte med Easypark sin App – og dro på jobb.

Da han kom tilbake, lå det likevel en gul lapp under vindusviskeren.

– Det er ikke første gang jeg får parkeringsbot. Neppe den siste heller. Men vanligvis innser jeg at det er min egen feil. Denne gangen skjønte jeg imidlertid lite av boten, sier Broom-Vegard. Og forsøker å holde seg rolig.

Ordføreren klaget da hun fikk P-bot

Sendte inn klage

Han sto parkert i et område som tilhører Easypark. Og basert på Appen – og lokaliseringen av bilen – ser alt ut til å være riktig.

– Jeg har sendt inn klage, etter å ha forsøkt å nå dem på telefon. Å ringe var naturligvis helt håpløst. Jeg har nå fått mail med avslag på klagen. For øvrig selvsagt en mail du ikke kan svare på. Skal saken tas videre er det nye nettsider og mer tid. Ikke rart folk bare gir opp.

Parkeringsboten til Vegard, og parkeringsbøter generelt, er noe av det som snakkes om i siste episode av BroomPodden. Og vi kan røpe alt nå at det går enkule varmt for særlig en av Broom-gutta.

Hør hele siste episode ved å klikke deg inn under:

Video: Broom-Vegard har fått parkeringsbot – som han blir provosert av:

Denne er lei: Bilen ødelagt i brann – så fikk den parkeringsbot