Dette er Norges dyreste pickup

Og den kan fungere som familiebil også.

Her får du både lasteplan og baksete. Norges dyreste pickup er med andre ord en svært anvendelig bil. Faksimile fra www.finn.no.
Her får du både lasteplan og baksete. Norges dyreste pickup er med andre ord en svært anvendelig bil. Faksimile fra www.finn.no.

Det er kanskje ikke så rart at Norges dyreste pickup er amerikansk.

Det er jo der borte disse bilene med lasteplan virkelig er store.

Ja ikke bare store.Faktisk mer enn det. Ford F-serie er bestselgeren "over there" og har vært det veldig lenge. Det gjør også nettopp F-serie til en av verdens mest produserte biler noensinne.

Hele konseptet med pickup startet også i USA. i 1925 lagde Ford den første fabrikkbygde pickupen, basert på T-Ford, så klart. Bilen var en suksess fra første øyeblikk.

Topp 10: Verdens mest produserte biler

Longhorn Edition.

Norges dyreste pickup kommer også fra USA og er en Dodge RAM Laramia Longhorn Edition. Det lange og litt kronglete navnet betyr kort og godt at denne har ALT av utstyr.

Denne tøffingen er lakkert i burgunderrødt og beige metallik, og selges i Mandal. Det er en 2014-modell og den har gått bare 1000 km. Så den må vel sies å være så nært nybil som det er mulig å komme. 

Prisen på herligheten er satt til 1.175.000 kroner. Det gjør denne bilen til Norges dyreste brukte pickup for øyeblikket.

Se hele annonsen og 40 bilder her:

For den prisen får du en firehjulstrekker, med lavgirserie som gir svært god framkommelighet og gode offroad-egenskaper. Du får også en bil med et svært eksklusivt interiør og mye utstyr.

Ikke bare til pynt

I motsetning til de fleste andre pickuper i Norge er ikke bakdørene bare til pynt. Åpner du disse, åpenbares et baksete trukket i lekkert, brunt skinn. Så her får du med hele familien, samtidig som du har fleksibiliteten som et lasteplan gir.

Mange er nok av den oppfatningen at en bil av dette kaliberet bør ha en V8-er mellom forskjermene og det hadde neppe blitt feil det.

Dette er ikke noen vanlig pickup

Ikke V8-motor

Her må du imidlertid "nøye deg" med en 3-liters dieselmotor på 240 hk, som er koblet sammen med en 8-trinns automatkasse.

En drivlinje som foruten å passe biltypen fint – det er jo ikke noen racerbil vi snakker om her – også gir en langt hyggeligere drivstofføkonomi enn en V8, eller V10 for den saks skyld.

Så er du klar for en litt annerledes familiebil og har fått utbetalt bonusen fra fjoråret, ja da her du sjansen nå!

Denne pickupen er også ekstrem