Verditap på BMW-råskinnet: 1,6 millioner!

Nå er det virkelig høstpris.

BMW M6 er coupe som har seriøse ytelser - og en V10-motor på 507 hk. Fra den var ny i 2006 og fram til i dag, er prisen redusert med over en tredjedel. Er det tiden inne for å realisere drømmebilen nå? Foto: Autosport AS
BMW M6 er coupe som har seriøse ytelser - og en V10-motor på 507 hk. Fra den var ny i 2006 og fram til i dag, er prisen redusert med over en tredjedel. Er det tiden inne for å realisere drømmebilen nå? Foto: Autosport AS

Det er ikke til å komme fra, høsten er i full gang. Tidenes sommer er på hell, bladene begynner å bli gule - og lave temperaturer på morgenen varsler at Kong Vinter om ikke så alt for lenge har tenkt å avlegge oss sitt årlige besøk.

Dermed er det nok en del som begynner å tenke på vinterføre, snø og frost - og kanskje ikke er helt i modus for en helrå BMW coupe med bakhjulstrekk og over 500 hk.

Og kanskje er det nettopp derfor du bør kjøpe nå?

BMW-interessert? Her finner du bruktbilguider, nybiltester, fakta-base og mye mer ...

Døende rase

M6 er en betegnelse som kan få BMW-entusiaster til å fråde såpass at det blir litt pinlig for alle parter. Det har imidlertid sin årsak - hovedsaklig knyttet til en fullstendig blendende motor.

Den selvpustende V10-eren er noe av det grommeste BMW har klart å trylle fram - og via en knapp i bilen endrer den helt karakter. I utgangspunktet sveiver den rundt med ikke akkurat usle 400 hk - men likevel forandrer den helt karakter når den får fart på de 107 ekstra hestekreftene.

Med "full pupp"-modus aktivert, spurter denne bilen fra stillestående til 100 km/t på 4,6 sekunder - akkompagnert av et V10-hyl egnet til å gi frysninger.

Forøvrig er V10-motorer generelt, og de med fraværet av turbo spesielt, dessverre en døende rase. 

Les vår bruktbilguide på BWM 6-serie her

Brutalt pristap

I 2006 kostet herligheten 2,2 millioner kroner. Nå har det skjedd ting med prisene i bruktmarkedet.

Akkurat nå ligger det ute et eksemplar som har gått knappe 70.000 kilometer.

Her er prisen nå redusert til under en tredjedel. 600.000 kroner, eller 599.000 for å være helt nøyaktig", er prisantydningen.

Da får du en bil i en sjelden blåfarge (Interlagos Blau Metallic), med karbontak, sorte 19" felger og en del ekstrautstyr.

Klikk her for å se hele annonsen

Har ikke alt ...

At den har "alt" utstyr, en vanlig overdrivelse i bruktbilannonser, er nok ikke riktig her heller.

Men den har i alle fall head up, SMG-automatgir, TV og stor navi og utvidet stereopakke - blant utstyret som mange BMW-folk synes er viktig.

I annonsen blir bilen for øvrig omtalt som strøken - med ny tilstandsrapport. Det er også skiftet differensial - og det er garanti på den nye.

Les vår test av nye BMW M5 her: Møtet med en helt  - som nesten gikk galt

Kan medfølge garanti

BMW legger sjelen sin i M-bilene - og bygger dem med tanke på at de skal tåle å bli kjørt hardt med. Men siden differensialen her er blitt byttet, kan det nok være grunn til å sjekke bilen litt nøye.

Forhandleren som selger bilen opplyser at det kan følge med garanti på opptil to år. Og hvis du først tenker å kjøpe, så ville vi nok fått med det. 

Dette er jo en bil som det ikke akkurat florerer av rundt omkring - og hvis noe ryker, er både deler og kvalifisert arbeidskraft kostbare greier.

Les også: Denne super-BMWen er bygget i Norge

Ikke billigst

For øvrig er ikke dette den billigste M6-en vi har sett på finn.no i år. Alt i vår var det en sort modell som først sto til 589.000 - og senere ble satt ned til 559.000 kroner. Det tyder på at det ikke nødvendigvis er helt enkelt å selge disse bilene. Her er både farge og utstyr viktig - ettersom kjøpere nok har en helt klart formening om hva de vil ha.

Men av de fem M6-ene av dette karosseriet som ligger ute i skrivende stund, er denne den klart rimeligste.

Les også: Disse bilene kan du spare mye penger på