Rammeløse dører bør det være om en skal kunne kalle seg (firedørds)coupe.
Rammeløse dører bør det være om en skal kunne kalle seg (firedørds)coupe.

Vi kan like godt avsløre svaret med en gang - og hvis du satt og tenkte på Aston Martin, Mercedes eller et annet statusmerke, ja, så tok du nok grundig feil.

Her snakker vi rett og slett, billigbilen Skoda. Men det at en bil skal være rimelig, trenger jo ikke å bety at den må se kjedelig ut - selv om en noen ganger skulle tro det.

Denne bilen er riktignok bare en konseptbil - men realisering bør ikke være langt unna. Så det er bare å begynne og glede seg ...

Les også: Når du skal ha størst mulig bagasjerom for pengene

Flott og oppnåelig

Dette synes vi nemlig er en av de mest spennende konseptbilene som er vist på en stund. Rett og slett fordi det er nettopp Skoda som står bak. Det betyr nemlig at folk flest bør kunne ha råd til den.

Det er Skodas sjefdesigner, Josef Kaban, som står bak de lekre linjene - og noen utradisjonelle og tøffe løsninger.

Sportslig og tungt design - med mye kanter sin understreker profilen.
Sportslig og tungt design - med mye kanter sin understreker profilen.

Les også: Nå kan du gjøre gode kjøp på bestselgeren

Baksete-luksus

Skoda er jo ikke ukjente med å lage biler der baksetepassasjerene kan velte seg i plass, bare se på Superb, men her er det overdådig luksus i tillegg.

Det er to individuelle sports-/komfortseter, multimediaopplegg på egne skjermer på hver side og eget klimaanlegg.

Dette førermiljøet ser lovende ut - men skjermen til infotainmentsystemet skulle vi gjerne sett mye høyere opp.
Dette førermiljøet ser lovende ut - men skjermen til infotainmentsystemet skulle vi gjerne sett mye høyere opp.
Det burde være mulig å finne seg godt tilrette i disse baksetene ...
Det burde være mulig å finne seg godt tilrette i disse baksetene ...

Men du har ikke tapt loddtrekningen om du sitter foran heller - dette førermiljøet oser av high tech. Det er bare å krysse fingrene for at mye av det blir med i produksjonsmodellen.

Les også: Dette er det viktigste når vi skal kjøpe nybil

Skoda tenker nytt

Ja, for det skal altså realiseres. Du må bare vente til 2016 - så skal bilen være på plass. 

Det blir den første firedørscoupe-modell fra Skoda - og for en debut det vil bli!

Krystall-look på listene innvendig - belyste fra innsiden, må vite.
Krystall-look på listene innvendig - belyste fra innsiden, må vite.

At Skoda har begynt å tenke annerledes er det ingen tvil om. Toppsjef, Winfried Vahland, uttaler at det er på tide at Skoda nå ikke bare tilbyr tradisjonelle og praktiske kvaliteter men også ny og spennende design.

Les også: Den ser uskyldig ut - men det er på utsiden

Stor bil

Vision Concept er 4,7 meter lang og bygger på samme MQB-plattformen som Octavia.

Den vil få en rekke motoralternativer, og ikke minst bli tilgjengelig med firehjulstrekk.

Priser er det naturligvis alt for tidlig å si noe konkret om - men som vi har nevnt tidligere, innstegsmodellen bør ligge et stykke under VW CC.

SE FLERE STORE BILDER UNDER:

Helt lik som dette blir ikke produksjonsbilen - men vi håper mye av det blir som dette. Da skuller den seg virkelig ut fra både resten av Skoda-familien og det meste annet i trafikken.
Helt lik som dette blir ikke produksjonsbilen - men vi håper mye av det blir som dette. Da skuller den seg virkelig ut fra både resten av Skoda-familien og det meste annet i trafikken.
Både logo og rillene i griller er belyste - og signaturlyktene er også litt utenom det vanlige.
Både logo og rillene i griller er belyste - og signaturlyktene er også litt utenom det vanlige.
Denne profilen bringer tankene til slektningene Passat CC, Audi A5 og A7. Knekken nede på vinduet i passasjerdøra er imidlertid klassisk Skoda.
Denne profilen bringer tankene til slektningene Passat CC, Audi A5 og A7. Knekken nede på vinduet i passasjerdøra er imidlertid klassisk Skoda.

Les også: Bruktbilene fra helvete: Skoda Fabia