Nå får den mer krefter - og mer utstyr

Opel vil trekke flere kunder - ved å gi mer for pengene.

Opels "Norgesbil" - Insignia Country Tourer - står for halvparten
av Insignia-salget her til lands.
Opels "Norgesbil" - Insignia Country Tourer - står for halvparten av Insignia-salget her til lands.

Den kom sent, men den kom godt. Vi snakker om Opels "Norgesbil", Insignia Country Tourer, den litt høyreiste stasjonsvogna med firehjulstrekk.

Dette er en biltype som passer det norske folk, norsk klima og veistandard - som hånd i hanske.
Men segmentet er knalltøft - med sterke konkurrenter som Volvo XC70, Subaru Outback og Audi Allroad, bare for å nevne noen.

Derfor er det viktig å være på hugget - og nå har Opel en ny toppmodell på gang.

Mer krefter ...

Insignia Country Tourer har stått for rundt halvparten av Insignia-salget i Norge så langt i år.

For de som ønsker seg mer krefter så lanserer Opel nå Insignia Country Tourer med Opels 2.0 CDTi BiTurbo-motor på hele 195 hestekrefter og 400 nm for å møte den tøffe konkurransen.

Dette blir Opels nye toppmodell, og med firehjulsdrift, automatgir og lastet med utstyr får den en startpris på 539.900 kroner. Det bør skremme noen av de nevnte konkurrentene.

Les vår test av Insignia Country Tourer her

Også de andre oppdateres

Men Opel Insignia er mye mer enn Country Tourer med firehjulstrekk. Også de øvrige modellene får en oppdatering i form av sterkere motor og mer utstyr for å få mer fart på Opel-salget her hjemme.

2-liters dieselen blir nå sterkere, og får 140 hestekrefter og 350 newtonmeter dreiemoment - 370 nm ved overboost.

Til tross for dette er CO2-utslippet og forbruket uendret på lave 98 g/km og 3,7 l/100 km for 5-dørs kombi, og 104 g/km og 3,9 l/100 km for Sports Tourer (stasjonsvogn).

Den nye motoren blir tilgjengelig i utstyrsnivåene Cosmo og Premium - mens dagens dieselmotor på 120 hester og 300 nm fortsatt vil være tilgjengelig i utstyrnivå Edition.

2014 Opel Insignia: Glemt familiebil blir ny

Fra godt under 300 000 kroner

Rimeligste Opel Insignia med 120 hester koster 287.900 kroner, mens Opel Insignia Cosmo med den nye 140-hesteren starter på 320.900 kroner.

Det betyr at prisen ikke økes utover avgiftsøkningen.

I tillegg blir nå 170-hesters bensinmotoren på 1,6 liter med automatgir også tilgjengelig i Insignia som 5-dørs kombi, for 389.900 kroner.


Mer utstyr inkludert

Opel Insignia er tilgjengelig i tre utstyrsnivåer; Edition, Cosmo og Premium.

Cosmo har fått mer utstyr, og inkluderer nå infotainmentsystem; IntelliLink med navigasjon og touchpad, samt ryggekamera.

Sammen med utstyr du vanligvis finner som ekstrautstyr i premiumklassen; ergonomiske sportsseter med sitteputeforlenger, adaptive Bi-Xenon frontlys, oppvarmet multifunksjonsratt og avansert pareringsassistent, utgjør dette en utstyrspakke verdt 47.890 kroner inkludert i prisen.


Utstyr for nesten 90 000 kroner.

I høyeste utstyrsnivå, Premium, har en i tillegg utstyr som adaptiv cruise control med «full stopp» og automatisk nødbrems, stereoanlegg fra BOSE, Opel EYE frontkamera med trafikkskiltlesning og FlexRide adaptivt chassis. Totalt utstyr for 86.990 kroner inkludert i prisen.

Så gjenstår det å se om dette kan få et heller trått Opel-salg til å løsne...

Unik Opel-versting til salgs for halv pris