Historisk TV-tall for herrestafetten

OL på TV 2 gir nye eventyrlige rekorder. 1.639.000 fulgte på det meste med på herrestafetten. I snitt ble stafetten sett av 1.451.000, som er det tredje høyeste tallet i TV 2s historie.

Klikk for å endre bildetekst
Klikk for å endre bildetekst

- Man blir blank i øynene når man ser tall som dette. Vi tok med TV 2 sin topp 10-liste ned til Sotsji i håp om at vi kunne få en sending inn på lista. I dag ser vi at herrestafetten går rett inn på tredjeplass, og det er fortsatt en uke igjen av OL med flere store øvelser, sier TV 2s kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.

Helgen har vært fullt av TV-høydepunkter med blant annet to stafetter, super-G for herrer, hopp stor bakke og spennende curlingkamper for Norge.

Herrestafetten fikk en markedsandel på utrolige 90,8 prosent, mens damestafetten ble helgens nest mest sette program. 1.394.000 fulgte på det meste med på jentene mens snittet endte på 1.194.000 (andel 90,3 prosent).

- TV 2 sin operasjon i Sotsji er den største og mest krevende i kanalens historie. Folk jobber døgnet rundt både her nede og hjemme i Norge for å gi seerne en best mulig OL-opplevelse på TV. Og selv om vi skulle ønske flere gull til Norge, så er interessen på topp blant TV-seerne, kommenterer Dahl.

TV 2s markedsandel i forrige uke endte på 41,3 prosent. Dette er beste ukesandelen for TV 2 siden uke 23, 2006 og den tredje beste uken siden 2000.

Samlet hadde alle TV 2 sine kanaler en markedsandel på 50,1 prosent i forrige uke. Det er høyeste noensinne.

TV-tall i helgen:
(Alle seertall er oppgitt for aldersgruppen 12 år og eldre og før opptaksseing er tatt med).

Fredag:
Langrenn: 15 km klassisk, menn: 578.000, andel 85,9 prosent
Alpint: Superkombinasjon, slalåm, menn: 485.000, andel 77,8 prosent
Skiskyting: 15 km normaldistanse, kvinner: 733.000, andel 82 prosent
Ishockey, gruppespill, menn: Norge - Finland: 205.000, andel 15,6 prosent
Senkveld i Sotsji: 522.000, andel 30,3 prosent

Markedsandel TV 2: 36,6 prosent

Markedsandel alle TV 2s kanaler: 44,9 prosent

Lørdag:
Langrenn: Stafett, kvinner (4x5 km): 1.194.000, andel 90,3 prosent
Skøyter: 1500 meter, menn: 579.000, andel 62,8 prosent
OL-studio (12.30): 540.000, andel 63,6 prosent
Hopp: Stor bakke: 577.000, andel 37,6 prosent
Senkveld i Sotsji: 514.000, andel 32,4 prosent

Markedsandel TV 2: 45,4 prosent

Markedsandel alle TV 2s kanaler: 53,8 prosent

Søndag:
Alpint: Super-G, menn: 183.000, andel 75 prosent
Langrenn: Stafett, menn (4x10 km): 1.451.000, andel 90,8 prosent
Curling: Norge - Sveits: 707.000, andel 54,4 prosent
OL-studio (13.00): 590.000, andel 57,3 prosent
Senkveld i Sotsji: 619.000, andel 37,8 prosent

Markedsandel TV 2: 47,9 prosent

Markedsandel alle TV 2s kanaler: 57,1 prosent 

 

Mer innhold fra TV 2